Βαθιά να με θάψουν θέλησαν, ξέχασαν ότι είμαι σπόρος – Ντίνος Χριστιανόπουλος.

Έχω ήδη ενημερωθεί για όσα «θλιβερά» γράφονται για το πρόσωπό μου από ανθρώπους οι οποίοι προφανώς δεν έχουν παρακολουθήσει τη διαδρομή μου μέσα στην ελληνική κοινωνία, αλλά ούτε και τις εκατοντάδες των άρθρων μου στον καθημερινό και περιοδικό τύπο εδώ και 40 και πλέον χρόνια. Οι επιθέσεις εναντίον μου δεν είναι κάτι καινούργιο.
Σε όλους αυτούς που δεν έχουν ενημέρωση μπορούν να τη βρουν στην αναλυτική ιστοσελίδα μου https://manosdanezis.gr/
Πάρα πολλοί φίλοι, και τους ευχαριστώ για αυτό,  μου γράφουν με αγωνία για όσα μου καταμαρτυρούν και με ρωτούν γιατί δεν απαντάω.
Η βασική μου απάντηση είναι ότι όταν κάποιος αποδέχεται την ιδιότητα του δημοσίου προσώπου αυτά τα γεγονότα είναι αναμενόμενα μέσα σε μια περίοδο κατάρρευσης του πολιτισμού μας.
Όμως για όλους εσάς που με σκέφτεστε και αγωνιάτε, και μόνο σε σας, οφείλω να γράψω τα επόμενα

Εκ βαθέων

Η Βασική θέση μου, ως ελεύθερος άνθρωπος και επιστήμονας είναι να ανταποκρίνομαι θετικά σε κάθε πρόσκληση για ομιλία ή συνέντευξη προκειμένου να γίνουν γνωστές οι απόψεις μου σε όλες τις ομάδες  συμπολιτών μου.
Δεν ανήκω και δεν συμμετέχω  σε καμία οργανωμένη ή περιθωριακή, κομματική, θεολογική, μεταφυσική, ή άλλου είδους ομάδα ή σέχτα. Ως πνευματικός όμως άνθρωπος διατηρώ την ελευθερία μου να μιλώ όπου και όταν καλούμαι, ή να απαντώ σε όλα τα έντυπα ή ηλεκτρονικά  μέσα και τους δημοσιογράφους που ζητούν τις απόψεις ή τις θέσεις μου όποιο μέσο και αν εκπροσωπούν.
Βασικοί όροι αποδοχής πρόσκλησης σε ομιλίες είναι δύο:
  1. Η ομιλία και η συζήτηση να γίνει σε χώρο ελεύθερα προσβάσιμο και δωρεάν σε όλους τους συμπολίτες μου. Όλοι ελεύθερα και δωρεάν πρέπει να μπορούν να διαπιστώσουν ότι οι απόψεις μου δεν προσαρμόζονται σύμφωνα με τις πιθανές «ιδιαίτερες» απόψεις  των προσκαλούντων.
  2. Δεν δέχομαι λογοκριτικές παρεμβατικές συμβουλές από τους προσκαλούντες. Κάθε τέτοια προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση της παρουσίας μου
Σημασία για μένα έχει το «τι λέω» και όχι «που τα λέω». Η μεγάλη πρόκληση της σημερινής μεταβατικής πολιτισμικής περιόδου είναι «να μιλάς σε ομάδες που δεν συμφωνούν μαζί σου».  Η περίοδος των χρωματιστών και κομματικοποιημένων καφενείων πιστεύω ότι έχει τελειώσει.
‘Όσον αφορά τις διαλέξεις μου αυτές πάντα αφορούν επιστημονικά θέματα τα οποία έχουν αποδειχθεί πειραματικά και τα αποτελέσματα έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές όπως απαιτεί η διεθνής επιστημονική δεοντολογία.
Το προσωπικό μου ερώτημα είναι: «Γιατί δημοσιοποιούνται μόνο επιστημονικά πειραματικά δεδομένα τα οποία εξυπηρετούν κάποιες ιδεολογικές ή θεολογικές σκοπιμότητες κάποιων κοινωνικών και επιστημονικών κύκλων και όχι εκείνες οι οποίες τις απορρίπτουν»; Υπάρχουν «καλά» και «κακά» επιστημονικά πειραματικά αποτελέσματα;  Ποια τα κριτήρια διαχωρισμού τους και ποιοι οι κύκλοι που τα θεσπίζουν;
Όσον αφορά το σημερινό επιστημονικό μου έργο (αν και συνταξιούχος όπως συνεχώς υποτιμητικά αναφέρεται) συνεχίζεται. Ήδη έχει δημοσιευθεί μια πολύ σημαντική επιστημονική εργασία μας σε μεγάλο επιστημονικό περιοδικό με κριτές στο τέλος του 2018 (if 2.5) και ήδη έχει γίνει αποδεκτή δεύτερη επιστημονική   εργασία μας ή οποία έχει πάρει σειρά δημοσίευσης σε πολύ μεγάλο επιστημονικό περιοδικό με κριτές(if 5.5). Και έπεται πιο ενδιαφέρουσα επιστημονική συνέχεια…
Οι δύο αυτές εργασίες ανατρέπουν πειραματικά, κάποιες παλαιές  επιστημονικές απόψεις δεκαετιών και αποδεικνύουν την ορθότητα των απόψεων της ερευνητικής μας ομάδας για τις οποίες αγωνίζεται εδώ μερικές δεκαετίες  και τις οποίες πλέον αποδέχεται η σύγχρονη Αστροφυσική
Στο θέμα της μελέτης της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας με την οποία ασχολούμαι  μόνο στο Επιστημονικό Επίπεδο της «Ιστορίας και της Φιλοσοφίας των Θετικών Επιστημών» (δίδαξα το αντίστοιχο μάθημα, εκτός της Αστροφυσικής, μέχρι το τέλος της θητείας μου στο τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ) η άποψή μου είναι σαφής και δημόσια διατυπωμένη, ασχέτως αν κατηγορούμαι για αυτό.
Οι δεκάδες επιστημονικών εργασιών μου στο πεδίο της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Θετικών Επιστημών είναι δημοσιευμένες σε μεγάλα διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και μπορούν να τις διαβάσουν όλοι οι συμπολίτες μου.
Το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας έχει ενταχθεί στην Επιστήμη της Αστρονομίας από την διεθνή Αστρονομική Ένωση (IAU com 41) και προσμετράτε στις ερευνητικές εργασίες στις Αστρονομικές βάσεις δεδομένων Smithsonian/NASAAstrophysicsDataSystem (ADS)
Τα επιστημονικά αυτά άρθρα για τα οποία κατηγορούμαι μπορεί ο καθένας να τα βρει στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://goo.gl/3iN72p
Η αρχαία Ελληνική φιλοσοφική σκέψη δεν μπορεί να χαρίζεται στους κύκλους  των ελληνικών φασιστικών ομάδων.  Η λογική μεγάλου μέρους των αριστερών δογματικών κύκλων, κάποιων παλαιών εποχών, ότι όποιος μελετάει την αρχαία Ελληνική Γραμματεία είναι αναγκαστικά «φασίστας», μου είναι κάτι ξένο και ξεπερασμένο.
Η αρχαία Ελληνική σκέψη η οποία γέννησε τον Δυτικό Πολιτισμό, την Δημοκρατία αλλά και τις βάσεις των Επιστημών και της Τεχνολογίας, ανήκει στο σύνολο της παγκόσμιας κοινωνίας χωρίς διακρίσεις χρώματος, πολιτικών ιδεολογιών  και εθνικοτήτων. Τους ανθρώπους  είναι περισσότερα αυτά που τους ενώνουν παρά αυτά που τους χωρίζουν.
Οι κάθε είδους «φασισμοί» δημιουργούνται όταν επιτρέπουμε στην «άγνοια» κάθε είδους να βασιλεύει στις τάξεις των μη προνομιούχων συνανθρώπων μας.
Στο θέμα της θρησκευτικότητάς μου δεν έχω κρύψει ότι είναι Χριστιανός Ορθόδοξος διαχωρίζοντας όμως δραματικά την χριστιανική φιλοσοφία από τις διοικητικές δομές του Χριστιανισμού. Σε πάρα πολλές δημόσιες ομιλίες μου εμφανίζομαι να λέω ότι ο Χριστός έχει τέτοια σχέση με τις σημερινές διοικητικές δομές του Χριστιανισμοί όσο ο Μαρξ με τον Στάλιν και ο Βοναπάρτης με τον Γαλλικό διαφωτισμό.
Οι απόψεις μου για τα θέματα αυτά είναι καταγραμμένες στο βιβλίο μας «Το Μέλλον του Παρελθόντος μας – Επιστήμη και Νέος Πολιτισμός» που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Δίαυλος  το 2005»
Στο ίδιο αυτό βιβλίο μπορεί κάποιος να διαφωτιστεί για το πολιτικό μου πιστεύω με λεπτομέρειες.
Είμαι «Σοσιαλιστής» και Σοσιαλισμός σημαίνει «Κοινωνισμός» και «Ανθρωπισμός». Δεν αφορά εμένα το αν σήμερα, στην πράξη, δεν υπηρετούνται αυτές οι αρχές. Προσπάθησα στα χρόνια της νιότης μου να αλλάξω τα πράγματα, όσο μπορούσα, «από μέσα» αλλά απέτυχα.
Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι για να γίνουν πραγματικότητα τα ιδανικά και τα όνειρά μου για μια κοινωνία ισότητας,  δίκαιη, ειρηνική και ανθρώπινη πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί προκειμένου να γνωρίσουμε την αλήθεια που κάποιοι φοβούνται να αποκαλύψουν πάνω σε όλα τα κοινωνικά επιστημονικά και θεολογικά γεγονότα.
Δεν είμαι «Μακεδονομάχος», και την εποχή της «Χούντας» δεν ασχολιόμουν μόνο, όπως κάποιοι είχαν δηλώσει  με τα «μαθήματά τους», διαφυλάσσοντας την ασφάλειά μου και την επαγγελματική μου εξέλιξη. Ήμουνα πάντα παρόν στις δύσκολες εποχές της πατρίδας μου.
Πιστεύω ότι πρέπει να αναγνωρίζω την ορθότητα των απόψεων, κάποιων συμπολιτών μου ακόμα και αν είναι αντίπαλοί μου και αυτό περιμένω μάταια κι από αυτούς.
Η «Ανοχή» μου σε διαφορετικές απόψεις από τις δικές μου δεν σημαίνει «Συναίνεση» και κάθε προσπάθεια μεταφοράς, από το πλαίσιο των ιδεών στην πράξη αντιουμανιστικών, βίαιων και εκτός αξιών γεγονότων πάντα με βρίσκει, και όχι μόνο ιδεολογικά, «μαχόμενο».
Στο οικονομικό πλαίσιο διαβίωσής μου. Όπως όλοι γνωρίζουν  ποτέ (πλην σπάνιων αναγκαίων εξαιρέσεων) δεν διαφημίζω στις παρουσιάσεις μου τα βιβλία μου και το συγγραφικό μου έργο. Ποτέ και σε κανένα βιβλίο μου δεν έκανα βιβλιοπαρουσίαση για να αυξήσω τις πωλήσεις τους. Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τον εκδότη μου Μανώλη Δεληγιαννάκη που ποτέ δεν μου το ζήτησε. Ποτέ δεν επέτρεψα πώληση βιβλίων μου στον προθάλαμο των χώρων που έδινα διαλέξεις. Αν κάποτε αυτό έγινε, δεν ήταν εις γνώση μου και δεν επαναλήφθηκε.
Για τις διαλέξεις μου ποτέ δεν αμείβομαι ούτε μιλάω ποτέ σε χώρους που υπάρχει εισιτήριο.
Δεν αμείφτηκα ποτέ από Ελληνικά και Διεθνή προγράμματα ή χορηγίες, στα οποία συμμετείχε η ερευνητική μου ομάδα. Τα χρήματα διατίθεντο πάντα προς όφελος των φοιτητών μου και των ερευνητικών αναγκών.
Ειδικότερα για τα συγκεκριμένα γεγονότα  που αναφέρονται στην δράση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, τις εκδηλώσεις που διοργανώνει, τις εκδόσεις που πραγματοποιεί και τον τρόπο της γενικότερης πολιτείας της θέλω να αναφέρω τα επόμενα.
Είμαι μέλος της «Ένωσης Ελλήνων Φυσικών» πολλές δεκαετίες αλλά και μέλος της νεοσύστατης «Εταιρίας Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση» (από την αρχή της λειτουργίας της) η οποία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μια μεγάλης διένεξης μεταξύ των μελών της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.
Με πάρα πολλούς συναδέλφους και των δύο συλλόγων μας ενώνουν συμφωνίες, διαφωνίες και αγώνες πολλών δεκαετιών στα πεδία της επιστήμης και της πανεπιστημιακής λειτουργίας.
Εδώ και δύο χρόνια, για λόγους επιστημονικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής δεοντολογίας,  δεν συμμετέχω στις διάφορες, κεντρικά οργανωμένες εκπαιδευτικές και διοικητικές διαδικασίες της  Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Βεβαίως συμμετέχω πάντα, σε εκδηλώσεις παρατημάτων της ΕΕΦ, όταν καλούμαι από τους τοπικούς συλλόγους καθηγητών Φυσικής. Οι διαφωνίες μου αυτές δεν αφορούν παράνομες πράξεις αλλά (για μένα) μια δεοντολογία αρχών και αξιών. Σημειώνω ότι στις τελευταίες εκλογές της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (18/11/18 και 25/11/18) δεν συμμετείχα ως έναν συμβολισμό της έντονης αντίθεσής μου με μια σειρά δραστηριοτήτων της Ένωσης.
Στο θέμα της μηχανής του κ. Ζωγράφου έχω εκφράσει στα μέλη του ΔΣ της ΕΕΦ τις απόψεις μου, και όταν προκλήθηκα να απαντήσω δημοσίως στο θέμα αυτό σε παρουσίασή μου στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών τοποθετήθηκα όχι θετικά. (https://goo.gl/uNxvHa).
Ομοίως ευχαριστώ θερμά την κ. Τσαρούχα, την οποία δεν γνωρίζω προσωπικά, που αναφέρει ότι με αγαπάει και μελετάει τα κείμενά μου.  Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με τις απόψεις της, τις οποίες ούτε καν γνωρίζω.
Με τους  συναδέλφους  Στράτο Θεοδοσίου και Ξενοφώντα Μουσά μας συνδέει προσωπική φιλία 40 ετών η οποία δοκιμάστηκε σε περιόδους πολύ δύσκολες και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι συμμερίζομαι, ασπάζομαι  και στηρίζω τις προσωπικές τους θέσεις ή επιλογές, σε επιστημονικό φιλοσοφικό και κοινωνικό επίπεδο. Αυτό δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε έχω εγώ δίκιο αλλά έτσι πιστεύω. Διαφωνώ έντονα μαζί τους σε πολλά θέματα αλλά τους αναγνωρίζω πάντα το ήθος, την έλλειψη σκοπιμότητας  και την βαθειά πίστη σε όλα όσα πρεσβεύουν κι ας διαφωνώ κάποιες φορές μαζί τους.
Στο θέμα της διένεξης μεταξύ «Ένωσης Ελλήνων Φυσικών» και της «Εταιρίας Φυσικής» για τη Επιστήμη και την Εκπαίδευση» έχω κάποια άποψη, αλλά μη γνωρίζοντας «τα Υπουργικά και διοικητικά παρασκήνια» του θέματος δεν μου επιτρέπεται να εκφράσω δημόσια άποψη.
Πίστη μου είναι ότι τις κρίσιμες αυτές στιγμές που περνάει η πατρίδα μας δεν χωράνε «προσωπικές» και «επαγγελματικές διενέξεις» και ότι πρέπει να πρυτανεύσουν τα αυτονόητα.
Δεν επιτρέπεται η Επιστήμη και τα σωματεία της να εμπλέκονται στην «πολιτική». Κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να ψηφίζει ότι θέλει αλλά είναι αδιανόητο να εμπλέκει τις κοινωνικές και συλλογικές εκφράσεις των επιστημών με πρόσκαιρες κοινωνικές σκοπιμότητες όλων των τύπων.
Και κάτι τελευταίο. Στην ηλικία μου, επιτρέψτε μου να επιλέγω τους δημόσιους συνομιλητές μου. Όλα τα προηγούμενα όφειλα να τα κοινοποιήσω μόνο σε εσάς. Δεν θα αναφερθώ σε όλα τα προηγούμενα ποτέ ξανά και σε κανέναν άλλον, δημοσίως ή ιδιωτικώς.
Και σε όσους δεν τους αρέσουν όσα λέω και γράφω, επειδή δεν μιλώ και γράφω προκειμένου να αρέσω, αλλά γιατί αυτό πιστεύω ότι πρέπει να κάνω  ως υποχρέωση μου απέναντι στους συμπολίτες μου,  όπως έχω πει πολλές φορές δημοσίως, «ας μην με ψηφίσουν».
Και αυτό το γράφω ως απάντηση στα άρρωστα εκείνα μυαλά που έχουν συνηθίσει να θεωρούν ότι οι «φίλοι» πρέπει να μετασχηματίζονται σε κοπάδια ψηφοφόρων και ότι οι πανεπιστημιακοί τίτλοι δεν αποτελούν αυτοσκοπό γνώσης αλλά εφόδια μια μελλοντικής πολιτικής ή οικονομικής καριέρας.
Και μην ξεχνάμε ότι «τα αγωνιστικά εύσημα της νιότης μας δεν μπορούν να αποτελούν εξαργυρώσιμα ασφαλιστικά ένσημα των μελλοντικών φιλόδοξων κοινωνικών σκοπιμοτήτων μας»
Τα «στερνά τιμούν τα πρώτα»
Previous Post Next Post

You Might Also Like